Gerben Veenhof

FactoryWorkers

Bij FactoryWorkers kan je met xbox controllers tegen elkaar spelen om je huidige baan te behouden. Spring doormiddel van de "A" ingedrukt te houden en met de linker joystick kan je bewegen. Als je op iemand anders zijn hoofd springt gaat zijn hoofd stuk waardoor jij een punt verdiend en die speler na een paar seconden weer terug in het spel wordt gezet. Na een minuut wint de speler met de meeste punten als de zoemer is afgelopen.

Dit project heb ik samen gedaan met 2 artists die bijna alle textures en modellen hebben gemaakt.
Zelf heb ik de textures van de knoppen gedaan omdat hun die niet af konden krijgen.

Met de onderstaande knop kan je een zip downloaden met de exe en datafolder om het spel te kunnen spelen.

Download

Hieronder kan je code vinden van de arrow die de speler volgt in het scherm als de speler uit het scherm gaat:

Expand Code:
public GameObject Player;
public int Arrow;
private SpriteRenderer Rend;
private Sprite Original;

void Start()
{
//Gets the spriterenderer and gets saves the original sprite as backup.
Rend = gameObject.GetComponent<SpriteRenderer>();
Original = Rend.sprite;
}

void Update()
{
//If the current player is not disabled.
if (Player != null)
{
//Set the position of the arrow object.
transform.position = new Vector3(Player.transform.position.x, 6, -4.5f);
//Sets the texture of the arrow to the normal texture if the player is out
//of the screen.
if (Player.transform.position.y > 5.5f)
{
    Rend.sprite = Original;
}
else
{
    Rend.sprite = null;
}
}
else if(Player == null && Rend.sprite != null)
{
//else set the sprite to null if no player is found.
Rend.sprite = null;
//try to find the player again if this fails.
Player = GameObject.Find("Player" + Arrow + "(Clone)");
}
}